Afbeelding
Foto door Julian V via Pexels

Deze items zijn een toevoeging aan je beurs

2 februari 2023 om 09:29 Partnercontent

Het beursseizoen staat weer voor de deur, veel bedrijven gaan naar een beurs om hun bedrijf te vertegenwoordigen voor potentiële klanten. Staat jouw bedrijf ook binnenkort op een beurs? Zorg dat jouw stand professioneel en uniek is zodat jij je onderscheidt van andere bedrijven of concurrenten. In deze blogs lees je hoe jij goed vertegenwoordigt bent op de beurzen van dit jaar!

Je stand

Wellicht het belangrijkste onderdeel van de beurs is je stand. Je stand is eigenlijk het uithangbord van je bedrijf. Zorg er dus voor dat je stand allereerst in jouw huisstijl is opgemaakt. Daarnaast is het belangrijk om zo professioneel mogelijke presentatieproducten te hebben. Producten als een Zip Wall of een Beursbalie zorgen er voor dat je stand een tikkeltje anders zijn dan de andere.

Give-aways

Bezoekers van een beurs zien op een dag tientallen, misschien wel honderden verschillende bedrijven met ieder hun eigen unieke verhaal. Voor een bezoeker is het dus onmogelijk om ieder bedrijf te onthouden. Jouw doel moet dus zijn om top of mind bij deze bezoekers te blijven. Dit doe je uiteraard door een goed verhaal te vertellen aan je potentiële nieuwe klant. Maar wat net zo goed werk is door spulletjes weg te geven. Let wel op! Ieder bedrijf zal dit doen, zorg daarom dat je unieke spullen weggeeft en niet een bedrukte pen, zoals iedereen zal doen. Geef spullen weg die te maken hebben met jouw bedrijf! Laat daarnaast canvas tassen bedrukken met het logo van je bedrijf, hierin kun je de spulletjes mee geven. Zorg dat de tas er esthetisch uitziet zodat de kans bestaat dat de bezoeker deze in de toekomst zal gebruiken en nog gratis promo maakt.

Bereid je verhaal voor

Nogmaals, tijdens het presenteren van je bedrijf moet je onderscheidend zijn. Niet alleen in de uitstraling en de geschenken, vooral in het verhaal wat je verteld. Op zo’n dag horen potentiële klanten tientallen verhalen van verschillende bedrijven. Bereid dus goed voor wat je wil vertellen en hoe je jouw verhaal uniek maakt. Gebruik ook tools om je verhaal interessanter te maken, gebruik bijvoorbeeld samples van je product of laat een kort filmpje zien waarin alle nodige informatie staat. Geef aan het eind de klant nog wat extra informatie mee, laat presentatiemappen drukken met jouw logo waar je alle informatie in kunt stoppen.

Interactief

Bezoekers op de beurs zijn de hele dag door bezig met het aanhoren van verhalen. Geef ze bij jouw stand daarom een interactieve ervaring. Laat ze meedenken over nieuwe ideeën, laat zien hoe je product wordt gemaakt of laat ze zelf aan de slag gaan met jouw product. Zo geef je ze niet alleen een nieuwe ervaring, je geeft ook een insight van jouw bedrijf. Dit maakt het contact en de ervaring direct een stuk persoonlijker

Tip: Wees jezelf, een potentiële klant waardeert het alleen maar als je je zelf bent en niet een typetje speelt. Hoe persoonlijker je bent, des te meer blijf je top of mind bij de bezoekers! 

advertentie
advertentie