Foto:
aangeboden door SmartRanking

SEO tips voor Wageningse ondernemers

Steeds meer Wageningse ondernemers krijgen te maken met de online wereld. Bedrijven uit Wageningen zien in dat het cruciaal is om online goed vindbaar te zijn. Online goed vindbaar zijn is namelijk niet alleen goed voor de naamsbekendheid van een organisatie, maar het leidt meestal ook tot een betere omzet. Als je goed vindbaar wilt zijn dan is Google de plek waar je zichtbaar wilt zijn. Maar wat moet er eigenlijk gebeuren om een prominente plek in Google te krijgen? SEO bureau SmartRanking geeft een aantal handige tips.

Laat deskundigheid zien

Het is belangrijk om aan Google te laten zien dat een website deskundig is in een bepaald vakgebied. Als Google ziet dat jij veel kennis over een onderwerp hebt kom je hoger te staan in de zoekmachine. Deze deskundigheid kun je laten zien door blogs te plaatsen over onderwerpen binnen jouw vakgebied. Door een onderwerp te behandelen en uit te lichten ziet Google meer en meer deskundigheid in een website. Heb je bijvoorbeeld een bakkerij? Schrijf dan over het proces van brood maken, publiceer recepten op je website of maak een artikel met de meest gestelde vragen over jouw producten. 

Zoekwoorden onderzoek

Bij het kiezen van een onderwerp voor een blog, video, of podcast is het belangrijk om eerst een goed zoekwoorden onderzoek te doen. Er zijn verschillende programma’s die kunnen helpen om zoekwoord onderzoek te doen, zoals bijvoorbeeld de Google Keyword Planner, maar voordat deze programma’s gebruikt worden is het belangrijk om je te verplaatsen in jouw websitebezoeker. Door goed na te denken over de zoektermen die een bezoeker in de regio van Wageningen gebruikt is het makkelijker om te bepalen op welke zoekwoorden een website goed vindbaar moet zijn. Uiteindelijk laten de programma’s zien welke van deze zoekwoorden het meest ingetypt worden in Google, zodat je makkelijk kunt zien waar je deskundigheid in moet tonen. 

Afbeeldingen

Het gebruik van afbeeldingen is een handige manier om zichtbaar te worden in Google. Door hoge kwaliteit afbeeldingen op je website te zetten maakt een website een goede kans om in Google afbeeldingen getoond te worden. Google afbeeldingen wordt al heel lange gebruikt door mensen en kan ervoor zorgen dat klanten makkelijk naar een website geleid worden. Uiteraard moet een website niet helemaal vol staan met allemaal irrelevante foto’s, want anders gaat dat weer ten koste van de gebruiksvriendelijkheid. Bij het gebruik van afbeeldingen is het ook belangrijk om de foto’s een naam te geven waar een zoekwoord in verwerkt staat. Google herkent dit en zorgt voor een betere ranking. 

URL’s

Om zoekmachine optimalisatie te perfectioneren is het nuttig om URL’s van je pagina’s correct op te stellen. Een URL is het internetadres zoals het in de adresbalk staat. Veel URL’s bevatten tegenwoordig nog steeds allerlei ingewikkelde code die niemand begrijpt. Google ziet deze ingewikkelde code ook en zorgt hierdoor voor een minder goede ranking. Door een URL een hele duidelijke en makkelijke naam te geven scoor je beter in Google. 

Duidelijke titel en beschrijving

Ook de titel en beschrijving van een website (de meta titel en meta description genoemd) zijn erg belangrijk. Het gaat hierbij om de titel en beschrijving die in Google te zien is na het intypen van een zoekwoord. Door deze beschrijving op de juiste manier in te richten kan een bezoeker sneller naar een website gelokt worden. Hiermee toont Google een website niet alleen, jouw doelgroep klikt er ook nog eens op.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden