Winkeliers over afhalen:


Het personeel van de HEMA is blij dat ze na twee maanden hun klanten weer kunnen ontmoeten.
Het personeel van de HEMA is blij dat ze na twee maanden hun klanten weer kunnen ontmoeten.

Winkeliers over afhalen:

Sinds vorige week mogen de niet-essentiële winkels weer iets meer. Klanten kunnen vooraf bestelde producten aan de deur afhalen. Hoe ervaren Wageningse winkeliers deze ‘click and collect’?

Door Kees Stap

Wageningen – “Onze medewerkers vinden het leuk om weer met de klanten in contact te komen”, zegt Ruud van Doorn van de HEMA. “Ik zie het als het begin van terugkeer naar een normale situatie. Het was voor ons flink puzzelen om de click and collect te regelen, we hebben 16.000 artikelen in ons assortiment. Taarten kun je via hema.nl bestellen, voor de overige producten werken we onder andere met WhatsApp. Onze jonge medewerkers zijn daar erg handig in. Normaal gesproken is een mobiel onder werktijd verboden, nu is het juist een mooie manier om contact te maken met de klanten.” Van Doorn heeft er voor gekozen om het afhalen te regelen bij de achterdeur op het Beuningplein. Daarmee hoopt hij extra drukte in de Hoogstraat te voorkomen.
Rob Zents van Zents Mannenmode is blij met elke manier om met zijn klanten in contact te komen. “Naast het verlies van omzet mis ik vooral het ‘winkeltje spelen’. Ik kan niet wachten tot we weer open mogen, hopelijk is het begin maart zover. Wat wij het liefste doen is onze klanten adviseren. Dat doen we nu via onze webshop, telefonisch en ik bezorg ook bij mensen thuis. Dan kunnen ze passen en kijken wat ze willen houden, of terug willen geven. Click and collect is een aanvulling, maar niet zo heel klantvriendelijk. Je moet vier uur wachten voordat je je bestelling op kunt halen, dat is een beetje raar. Maar we bieden de service wel aan, alle beetjes helpen in deze moeilijke tijd.”

Ilonne Bongers van Bas Buitensport vindt het afhalen een mooie aanvulling. “Sinds half december ga ik een paar keer per week op pad met de fiets om bij mensen thuis te bezorgen. Dat is echter niet voor iedereen handig, daarom kunnen ze nu ook bij mij afhalen. Ik zet een tafeltje voor de deur en de eerste dagen liep dat best goed. Ik blijf ook bezorgen, want het is een mooie manier om met mijn klanten in contact te blijven.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden