Foto:
aangeboden door airquee

Ricardo van Vliet over Airquee Inflatables

 Ricardo van Vliet is de Nederlandse vertegenwoordiger van Airquee Inflatables – een wereldspeler op het gebied van alles wat opblaasbaar is. Denk aan een pretpark, een luchtkasteel of een opblaasbare reclameboog. Met de lancering van hun nieuwe website willen ze de verkoopresultaten in Nederland en de rest van Europa een boost geven.

 Hoe is Airquee ontstaan? 

“Airquee is sinds 2003 Europa’s grootste fabrikant van opblaasbare speel- en technische producten. We ontwerpen en vervaardigen bijvoorbeeld customized springkastelen, opblaasbare pretparken en kan je zelf springkussens kopen. Verder voorzien we humanitaire en medische tenten van hun uitrusting. Dat doen we ook onder de naam Airparx by Airquee, ’s werelds eerste en oorspronkelijke bedenker en fabrikant van opblaasbare pretparken. We zijn een van origine Engels bedrijf met een fabriek in Roemenië. Er werken zo’n 300 mensen bij ons.” 

 Wat maakt Airquee uniek? 

“We doen alles, van a tot z, in eigen beheer: (3D) ontwerp, fabricage, levering, installatie en service. Dat is in deze markt uniek. Onder het motto ‘If you can imagine it, we can make it’ kunnen we écht alles maken, bijvoorbeeld in een bepaalde huisstijl of voor een heel specifieke doelgroep. En omdat we onze fabriek in Europa hebben, is de productietijd korter dan wanneer je die in China zou hebben: nu zo’n 3 á 4 weken. Daarnaast hebben we kwaliteit en veiligheid hoog in het vaandel staan. We investeren in optimale veiligheid en laten onze producten altijd certificeren door TÜV Nederland, de nauwkeurigste in de markt.” 

 Welke invloed heeft corona op de business? 

“Deze tijd is erg lastig voor onze industrie. Veel evenementen waar we vaak voor ingeschakeld worden vallen weg, zoals feesten en marathons. Grotere projecten zoals medische tenten en andere benodigdheden voor bijvoorbeeld teststraten hebben dit enigszins gecompenseerd. Ondanks de coronacrisis hebben we dit jaar toch zo’n 30 nieuwe werknemers mogen verwelkomen. We werden voor gek verklaard, maar zien dit vooral als een voorbereiding op de toekomst. Zo kunnen we met kortere deadlines gaan werken zonder dat het de kwaliteit en de veiligheid schaadt.” 

 Hoe ziet de nabije toekomst eruit? 

“We willen ons blijven focussen op de grotere projecten, maar zodra de coronacrisis voorbij is ook al het andere weer op kunnen pakken. Airquee moet op de kaart worden gezet als een betrouwbaar, kwalitatief, Europees merk dat alles maakt wat jij bedenkt. We hebben al jaren een heel sterk dealernetwerk, met een eigen manier van communiceren. Het afgelopen jaar zijn we vooral bezig geweest met de vraag hoe we Airquee herkenbaar maken zodat we een centrale positie in de markt behouden. En uiteraard willen we constant blijven verrassen!” 

 Wat is de rol van de nieuwe website? 

“Herkenbaarheid zit ‘m in de huisstijl, en die komt natuurlijk tot uiting op de website. We vroegen Buro N11 een nieuwe website met webshop voor ons te ontwikkelen, en een SEO-strategie te bepalen. De Nederlandse/Belgische website is een testcase, die we uit willen rollen naar alle andere Europese landen waar we leveren. Tot nu toe zijn we enorm blij met de nieuwe website. Al na een dag kwamen de eerste orders binnen. In 2021 ligt de focus dus op de uitrol door heel Europa, maar willen we ook social en reviews meer aandacht geven. Wij kunnen zelf vertellen hoe goed onze producten zijn, maar een positieve review van een klant is zoveel meer waard.” 

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden