Afbeelding
aangeboden door Daar-om.nl

Hoe maakt de ondernemer zich online zichtbaar voor Black Friday?

7 oktober 2020 om 15:51 Algemeen

Black Friday is overgewaaid vanuit Amerika. De gekte die ze daar kennen, kennen we hier nog niet. Maar steeds meer ondernemers doen mee aan deze dag. Dat is ook online te merken. Het aantal zoekopdrachten stijgt al in september.

De corona crisis doet hier nog een schepje bovenop. Ook de 55 plussers doen meer en meer online aankopen. Toch is het voor de Nederlandse ondernemer nog wel een beetje wennen. Want de hysterie van Black Friday kenden we hier niet, maar tegenwoordig doen wij zeker mee. 

Adverteren op Google en op social media 

De consument start meestal op Google. Dit enorme platform toont ook advertenties voor elke zoekopdracht. De slimme ondernemer speelt hier al op in vanaf september. Ze kondigen hun kortingen aan. Zijn ze extreem slim? Dan lok je natuurlijk de consument naar je toe met oplopende kortingen. Elke week een stapje erbij en elke week dus meer korting. Door vroeg te adverteren weten wij waar wij moeten zijn met Black Friday voor de beste acties. 

Op social media volgen veel consumenten merken. Je wordt op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen en kunt het gesprek aangaan. Ontzettend handig deze kanalen voor de consument, maar ook voor de ondernemer! Ook voor Black Friday worden hier acties aangekondigd en kun je alles volgen. Zo heb je weer een aanknopingspunt om de beste kortingen te scoren. 

De consument kan starten met aftellen in september. Black Friday biedt veel leuke kortingen. Dat is te merken door de advertenties en op social media. 

Black Friday is ook een kans voor loyaliteit 

Hoewel de meeste mensen bij Black Friday vooral denken aan de beste kortingen, is het voor elke ondernemer een kans voor loyaliteit. Doet iemand een aankoop tijdens Black Friday? Stuur je klant eens een bedankje! Dit kan met een extra kortingscode, een leuke kaartje of een unieke video. Veel mensen doen tijdens Black Friday een aankoop bij de ondernemer die de beste actie heeft. Het is dus een unieke kans om klanten te binden. Het is dus verstandig om de consument te bedanken. 

Overal zichtbaar 

De ondernemer doet in Nederland vanaf september extra moeite om online zichtbaar te zijn. Niet alleen met social media en online adverteren, ook in de zoekresultaten zal de ondernemer extra moeite doen. Ieder jaar stijgt de vraag naar Black Friday kortingen. Dit kan de ondernemer niet laten liggen en daarom is het belangrijk dat hij zichtbaar is. 

Door de stijgende vraag van consumenten doen ondernemers ieder jaar meer moeite om overal online zichtbaar te zijn. En daar plukken de consumenten weer de vruchten van tijdens hun onderzoek naar de beste acties. 

advertentie
advertentie