Mirella Koopman is de echte vakvrouw bij Modehuis Windt. ze deelt de passie voor mode met echtgenoot Leo de Windt.
Mirella Koopman is de echte vakvrouw bij Modehuis Windt. ze deelt de passie voor mode met echtgenoot Leo de Windt. Dick Martens

Mirella Koopman: ‘Mode is echt onze passie’

24 februari 2022 om 09:00 Zakelijk

WAGENINGEN Modehuis De Windt is al jarenlang een begrip in Wageningen en verre omgeving. Het is een plek vol inspiratie, waar u rustig kunt rondkijken en uitproberen, om daarna op uw gemak de keuze te bepalen. 

door Dick Martens

In de winkel met een oppervlakte van ruim duizend vierkante meter met mooie mode voor vrouwen vindt u een groot assortiment met meer dan zeventig uiteenlopende merken. Met dank aan Mirella Koopman en Leo de Windt, die van mode shoppen een beleving maken. ,,Onze klanten moeten met een goed gevoel de winkel verlaten, zodat wij ze ook graag een volgende keer weer mogen verwelkomen”, klinkt het in koor. ,,Ons doel is om iedere klant eerlijk en juist advies te geven”, vervolgt Mirella Koopman, die samen met echtgenoot Leo, de eigenaar van het modehuis met vijftien personeelsleden, het ruime assortiment damesmode aanbiedt. ,,Het is van oudsher en dat al sinds 1955, een familiebedrijf. We staan echt voor kwaliteit, dat staat hoog in ons vaandel en willen er dan ook echt voor de klanten zijn. We nemen echt de tijd voor ze, de tijd om ook daadwerkelijk te kunnen adviseren. Dat is wat we al van oudsher doen, dat vinden we ook leuk. En ik mag wel zeggen - zonder arrogant over te willen komen - dat we daar ook gewoon goed in zijn. We hebben ook een erg trouwe klantengroep, die ook altijd graag weer terugkomt.” En toeval of niet, tijdens het interview wandelt mevrouw Van Roekel langs de rijkelijk gevulde kledingrekken. Nog voor er kleding is gekozen of gepast wordt de trouwe klant verwelkomt met: ‘Kopje cappuccino, mevrouw Van Roekel?’ Met een mooie glimlach nestelt ze zich direct aan de grote tafel van het ‘Modecafé’, met uitzicht op de Markt. ,,Het sociale en maatschappelijke aspect is voor ons ook zeker erg waardevol. Dat geeft binding met je klanten. Ook als een klant bijvoorbeeld door drukte niet echt in staat is om te komen shoppen, dan bieden wij ‘personal shopping’ aan. Dan hangen wij op basis van haar smaak en wensen een rekje kleding klaar, die dan gepast kan gaan worden. Een vaste klantenkring zorgt er dan voor, dat we al weten wat de smaak is. Ja, mode is echt onze passie!”

ABSOLUUT NO-GO ,,Wat dat betreft kunnen we breed bedienen. De maatvoering is van maat 34 tot en met 48”, vervolgt Mirella Koopman, die zeker door echtgenoot Leo getypeerd wordt als ‘een echte vakvrouw met een oog voor mode’ en medeverantwoordelijk is voor de inkoop. ,,Maar ook belangrijk vinden wij dat we ook verantwoord ondernemen, rekening houden met waar de producties vandaan komen. Kleding die gemaakt is door kinderhandjes, is hier echt een ‘no-go’. Dat willen we absoluut niet en controleren wij ook echt. De producties betrekken wij het liefst binnen Europa. Het zijn zeker dingen die spelen en waar wij al jaren voor staan. En uiteraard de kwaliteit, die ook gekoppeld is aan duurzaam. Wij willen dat mensen lang met hun kleding kunnen doen. Ons segment is midden-hoog, waarbij je ook echt waar voor je geld krijgt. Dat garanderen we met de merken die wij voeren, zoals onder andere: Caroline BIss, Dante 6, Fabienne Chapot, Japan TKY, Juffrouw Jansen, No Mans Land, Penn Ink, Pom, Bianca, Cambio, Josephine & Co, Claudia Sträter en Knit-ted. Ook bijzonder is dat we een hele etage met jassen hebben, met merken als Creenstone, Fuchs Smit, Reset en Milo.”

MODEFLITSEN Bij de presentatie van de voor- en najaarsmode worden er in het modehuis ook ‘Modeflitsen’ gehouden. ,,Dan lopen er mannequins door de winkel, die de laatste mode showen. Zo kunnen wij aan de klanten ook bewijzen, dat de dames bij Modehuis De Windt alles vinden waar ze naar op zoek zijn.”

Dit verhaal is gepubliceerd in de special Vakvrouwen, onderdeel van de editie van woensdag 23 februari van deze krant. Lees hier alle verhalen uit de special.

advertentie
advertentie