Vakman Jan Nijenhuis staat met Novaro Pharma garant voor de ondersteuning van gezondheid en vitaliteit.
Vakman Jan Nijenhuis staat met Novaro Pharma garant voor de ondersteuning van gezondheid en vitaliteit. Dick Martens

Novaro-Pharma ‘voert merken die werken’

30 maart 2022 om 12:30 Zakelijk

WAGENINGEN Natuur- en gezondheidsproducten gaan een steeds belangrijker onderdeel van ons leven worden. Aandacht voor een gezonde levensstijl draagt daartoe bij. Een bijdrage leveren aan gezondheid en vitaliteit was daarom de kern van de missie van Novaro Pharma, sinds 2017 gevestigd in Wageningen. Zij ondersteunen gezondheidsprofessionals met natuurlijke therapeutische en lichaamsverzorgende producten veelal ook biologisch. Onder het credo: ‘Novaro Pharma neemt als gespecialiseerde groothandel voor Health & Nutrition u en uw klanten als uitgangspunt’ wordt er inmiddels al ruim vijf jaar hard aan de weg getimmerd. Vakman Jan Nijenhuis, staat samen met zijn zakenpartner Monique Beukeboom garant voor de ondersteuning van gezondheid en vitaliteit.

door Dick Martens

,,Ik zat altijd al in de commercie, dat vind ik ook fijn”, legt Jan Nijenhuis (56) de toedracht tot het starten van Novaro Pharma (’Nova = Nieuw en Aro = van ons eigen merk Aromedica’) uit. ,,Ik ben er heel toevallig ingerold, omdat ik in een winkel werkte waar soortgelijke producten werden verkocht. Vervolgens ben ik bij een groothandel gaan werken, dat was een opzet zoals wij die nu hier ook hebben. Dus in de afgelopen twintig jaar, voor we dit bedrijf startten heb ik altijd commerciële functies, binnen soortgelijke bedrijven, gehad. En vijf jaar geleden zijn we dan voor onszelf begonnen, als Novaro Pharma. Wij hebben ons tot doel gesteld met goede producten de levensstijl te bevorderen en mensen vitaal te houden. We hebben in de loop van de afgelopen vijf jaar ons assortiment zo kunnen samenstellen, dat de gezondheidsspecialisten, waaronder ook zorgspecialisten, ons weten te vinden. Ons assortiment is erg breed van Manuka honing tot aan kruidentincturen, voedingssupplementen, Bach bloesems en sinds kort ook essentiële oliën. Een breed assortiment dat de betere drogisterijen, gezondheids- en natuurwinkels, en therapeuten laat vertrouwen op kwaliteit.”

COMPLEET PLAATJE Ook wordt er hard gewerkt aan het eigen merk ‘Aromedica’. ,,Dat staat nog in de kinderschoenen, maar we hebben straks een professionele lijn medicinale aromatische plantentincturen, met enkel- en meervoudige samenstellingen. Wij weten wat wij willen en de samenstelling doen we dat samen met leveranciers. Uiteindelijk gaat het ons erom, dat er een ‘high end brand’ beschikbaar is. Door onze ervaringen weten we welke keuzes we moeten maken. Daarin maken we een selectieve keuze. De samenstellingen bepalen we zelf. En we hebben daarvoor dan ook onze eigen website: www.allvit.nl. We bedienen daarmee niet alleen de consument, maar bijvoorbeeld ook de bezoeker van een therapeut kan daar bestellen. Om die klanten te bereiken geven we opleidingen, staan we op beurzen waar we ook workshops en lezingen geven. We brengen de mensen dus heel dicht bij ons product. Dat maakt de mensen enthousiast en ons uiteraard dan ook weer. Samengevat doen we het op maat, wij kijken echt naar ‘wie is de klant’. Is dat een therapeut? Wat heeft deze dan nodig, zitten er nog hiaten in assortiment of in kennis? Wij kijken dan hoe we er een compleet van plaatje kunnen maken. De professional kan dan zijn werk beter doen. De keuze is breed, maar het is wel een geselecteerde keuze. A-merken, merken die innovatief zijn en innovatie brengen waardoor wij altijd het neusje van de zalm hebben. Belangrijk is daarbij, dat al die producten een natuurlijke herkomst hebben. Onze producten zijn van een hoog orthomoleculair niveau en dragen bij aan meer vitaliteit. 

Meer informatie op www.novaro-pharma.nl.

Dit verhaal is gepubliceerd in de special Vakmannen, onderdeel van de editie van woensdag 30 maart van deze krant. Lees hier alle verhalen uit de special.

advertentie
advertentie