Afbeelding
Foto: Pixabay
aangeboden door Heers

Wat kan een SEO-consultant voor jouw bedrijf betekenen?

12 januari 2021 om 12:59 Algemeen

Wat is en wat doet een SEO-consultant?  Dit is heel simpel uit te leggen. Een SEO-consultant is hoogstwaarschijnlijk een SEO-specialist, wat betekent dat deze specialist/consultant je dus kan helpen om je website beter vindbaar te maken in Google!

Wat doet een SEO-consultant?

Ten eerste zorgt een SEO consultant ervoor dat je meer relevante en interessante bezoekers krijgt op jouw website. Dit zijn organische bezoekers. Organische bezoekers is niks meer dan de bezoekers die een zoekopdracht intypen in Google en dat jij tussen de zoekmachine resultaten komt te staan en van daaruit komen ze op jouw website terecht. De organische advertenties vind je bij de Google zoekmachine onder de advertenties van Google.  Een SEO-consultant heeft dus de volgende doelen:

  • Betere rank posities in Google; 
  • Een betere ctr (Click Through Rate) in Google; 
  • Meer bezoekers, leads en een hogere omzet realiseren voor de website of webshop.

Hoe word je beter gevonden in Google?

Door een goede optimalisatie van je website! Dit is makkelijk gezegd maar is nog best lastig voor elkaar te krijgen. Als eerst begin je met een zoekwoorden onderzoek. Zo krijg in inzichtelijk op welke woorden je kunt scoren, waar je concurrenten op scoren of waar je beter vanaf kunt zien. Vervolgens moet er een analyse gemaakt worden van jouw website, het aantal links naar jouw website en hoe je concurrenten het doen. Als dit onderzoek is afgerond, kan er bepaald worden waar de focus op gelegd moet worden. Dit kan zijn de techniek, content, autoriteit of een mix daarvan. Zonder een goed zoekwoordenonderzoek is het onbegonnen werk om jouw website te laten ranken in Google. 

Bij een zoekwoorden onderzoek worden naar de volgende punten gekeken:


  • Het zoekvolume van het zoekwoord in een bepaalde regio;
  • Wat de concurrentie doet op dat zoekwoord;
  • Goede alternatieven voor dat zoekwoord;
  • Longtails voor een zoekwoord (langere zoekwoorden, minder volume maar met meer kansen)


Hoeveel werk is het om jouw website Google proof te maken?

Dit kan verschillen per website. Is jouw website al voorzien van te gekke content en een goede techniek? Dan kan het zijn dat er gesleuteld moet worden aan het linkprofiel. Heb je wel een goed linkprofiel maar laat de content wat te wensen over? Dan zal daar naar gekeken moeten worden. Het is verstandig om een SEO-analyse te laten maken. Vanuit dat punt kun je dat inzetten op de gewenste doelen voor jouw website. 

Zelf beginnen aan het optimaliseren van je website kan erg lastig zijn en kost jou waarschijnlijk erg veel kostbare tijd. Tijd die je ook uit kunt besteden. Zo ben je er zeker van dat als je een SEO-consultant naar jouw website laat kijken en deze laat onderzoeken, je een goed onderzoek binnenhaalt waar je daadwerkelijk iets mee kunt. Daarnaast weet een SEO-consultant precies wat er gedaan moet worden om jouw doelen te bereiken.

advertentie
advertentie