Afbeelding
aangeboden door Bynco.com

2020 kent enorme groei in online verkoop en aanbod van tweedehands auto’s

2 november 2020 om 13:47 Algemeen

De online inkoop en verkoop van auto’s is in 2020 met 30 procent gestegen. Dat concludeert Bynco, de grootste occasionswebshop van Nederland. De groei in de in- en verkoopcijfers lijkt te maken te hebben met de huidige opmars van het coronavirus.


Geen fysiek bezoek

Het coronavirus - en de bijbehorende maatregelen - heeft een groot effect op winkelend Nederland. Het shoppen in fysieke winkels brengt risico’s met zich mee en veel niet-noodzakelijke aankopen worden dan ook tot een later moment uitgesteld. Bynco.com ziet echter een heel andere trend in de verkoopcijfers van 2020. Het grote voordeel van Bynco.com is namelijk: je bekijkt én koopt de occasions online. Een fysiek bezoek aan een showroom is hierbij dus niet nodig. Iets dat door veel mensen als een groot voordeel wordt gezien - zeker nu persoonlijk contact zo veel mogelijk wordt ontmoedigd. De online verkoop van de webshop steeg dit jaar dan ook met 30 procent. Een stijging die zich in de eerste vijf maanden van 2020 al voordeed en zich in de rest van het jaar gestaag doorontwikkelde.

Alternatief voor het OV

In coronatijd is het aan te raden om plekken waar veel mensen samenkomen zo veel mogelijk te mijden. Veel mensen die normaal gesproken met het openbaar vervoer reizen, zoeken in coronatijd dan ook naar een alternatief voor trein of bus. Ook dit draagt bij aan de stijging van de online autoverkopen van Bynco. Geen gedoe met mondkapjes, geen grote mensenmassa’s; mensen kiezen in deze rare en spannende tijden sneller voor de veiligheid en het gemak van de auto.

Ook het aanbod groeit

Het is op Bynco.com niet alleen mogelijk om een auto te verkopen; ook je auto verkopen behoort op de occasionwebshop tot de mogelijkheden. Ook hierin ziet Bynco dezelfde stijgende lijn terug. Niet alleen bij particuliere verkopers; ook bij autodealers. Veel dealers zien het bezoek aan de fysieke showroom in coronatijd teruglopen, waardoor er sneller voor wordt gekozen de auto via Bynco aan te bieden. Op deze manier wordt de dealer geholpen met de verkoop en wordt het online aanbod voor de klant groter en groter. Een win-win-winsituatie.

advertentie
advertentie